Sådan optimerer du din webshop til SEO

Som ejer af en e-handelsvirksomhed ved du, at SEO er afgørende for at drive trafik til din butik. Når alt kommer til alt, hvad godt er et fantastisk produkt, hvis ingen ved, at det eksisterer? Men med så mange forskellige rankingfaktorer og algoritmeopdateringer kan det være svært at holde sig ajour med de nyeste SEO-best practice 

Frygt ikke – vi har udarbejdet denne nyttige vejledning om, hvordan du optimerer din e-handelsbutik til SEO. Ved at følge disse tips kan du være sikker på at vide, at din butik er så synlig som muligt for potentielle kunder. Men hvis du ikke selv ønsker at arbejde med SEO, kan du med fordel tage kontakt til et SEO bureau som Plutonic Media.

Gør din research

Før du begynder at foretage ændringer i din e-handelsbutik, er det vigtigt at lave din research. Konkurrenceanalyser vil give dig indsigt i, hvilke typer søgeord og indholdsstrategier der fungerer godt for andre virksomheder i din branche. Brug værktøjer som Google AdWords Keyword Planner og Google Trends til at finde populære søgeord, der er relateret til dine produkter eller tjenester. Når du har en liste over relevante søgeord, skal du flette dem ind i titletags, metabeskrivelser og produktsider på dit websted.

Gør dit websted mobilvenligt

I dagens mobilførste verden er det vigtigt, at dit e-handelswebsted ser godt ud og fungerer godt på mobile enheder. Google bruger nu trods alt en algoritme til mobilførste indeksering, hvilket betyder, at det er mobilversionen af dit websted, der afgør din placering i søgeresultaterne. Hvis du vil sikre dig, at dit websted opfylder Googles standarder, kan du køre det gennem virksomhedens værktøj Mobile-Friendly Test. Hvis der er problemer med dit websted, skal du sørge for at rette dem hurtigst muligt.

 Brug billeder af høj kvalitet 

Produktfotos af høj kvalitet er afgørende for et e-handelswebsted – kunderne kan trods alt ikke fysisk røre ved eller prøve de varer, de overvejer at købe online, så billeder er ofte det næstbedste, de kan gøre. Sørg for, at alle billeder på dit websted er klare og veloplyste, og giv flere vinkler af hvert produkt, når det er muligt. Undgå desuden så vidt muligt at bruge generiske arkivfotos, men vælg i stedet mere oprigtige billeder, der viser produkter, der bruges i virkeligheden. Og endelig skal du ikke glemme at optimere dine billedfilnavne og ALT-tekst med henblik på SEO!

Konklusion på søgemaskineoptimering

Men med så mange forskellige rankingfaktorer og algoritmeopdateringer kan det være svært at holde sig ajour med de nyeste bedste metoder. Ved at følge tipsene i denne guide kan du sikre, at din butik er så synlig som muligt på søgemaskinernes resultatsider. Lav din research, gør dit websted mobilvenligt, og brug billeder af høj kvalitet på hele dit websted for at give potentielle kunder de oplysninger, de har brug for, for at de kan foretage et køb.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.